RPA App In the spotlights | Excasso App

Governance & Compliance is oorspronkelijk de drijfveer achter de werking van de RPA App. Dat de App ook nog eens de nodige tijd bespaart, was mooi meegenomen!

De Excasso App begint bij het boekingsproces. Zodra de schadebehandelaar besluit tot schade-uitkering over te gaan, wordt de boeking in orde gemaakt. De bedragen, gegevens betrokkene(n), bankrekeningnummer, betalingskenmerk, omschrijving, behandelaar e.d. worden vastgelegd. De robots van de Excasso App pakken direct door en voeren de benodigde – instelbare – controles uit.

O.a. valideren bankrekeningnummer op eigenaar, op uitkering frequentie, extra fraude checks, FISH/UBO checks, hoogte bedrag(en), onderliggende documenten (nota’s e.d.) en meer. Alle uitkomsten worden in het register van de boeking en het schadedossier vastgelegd. Naar gelang de uitkomsten van de checks zorgen de robots ervoor dat de juiste acties en eventuele extra controles worden uitgevoerd.

Zolang niet alle noodzakelijke controles “op groen staan”, zal er geen betaling plaatsvinden. Daar zorgt de Excasso app wel voor. Naar wens informeren de robots de betrokkenen over de status van het dossier/de betaling. De robots monitoren feitelijk continu de status van iedere boeking totdat de betaling is uitgevoerd. Waarbij iedere status update keurig netjes in het schadedossier wordt vastgelegd.

Zo wordt niet alleen aan alle compliance regels voldaan, maar scheelt het de schadebehandelaars en de medewerkers van finance een bak aan werk en tijd.

Alle Apps van het DDi RPA Platform richten zich op het elimineren van het aantal handmatige handelingen in verzekeringsprocessen. Met als resultaat dat professionals in de ververzekeringswereld weer toe komen aan de kern van het werk. Kort gezegd: “Regain Focus”!

Wil je verder meer over weten over Excasso App, vul dan dit formulier in.

Terug
Help mij Bel mij